Niet blij met mijn kapper, wat moet ik nu doen?

Wanneer je niet blij bent met je kapper is er meestal miscommunicatie tussen je kapper en jouzelf.  Een goede kapper start de behandeling altijd met een advies gesprek en dat gesprek moet voor de klant goed voelen en vertrouwen geven. Hier gaat het soms mis waardoor je niet blij bent met je kapper. Een goede kapper stelt open vragen die niet met ja of nee beantwoord kunnen worden en zal er op deze manier achter komen wat je wens is. Tevens zal de kapper weten hoeveel tijd per dag je aan je kapsel wil besteden zodat je kapper een reëel advies kan geven. Het advies van je kapper moet voor jou 100% duidelijk zijn om tot een tevreden eindresultaat te komen.

Wij raden aan om eerlijk tegen je kapper te zeggen als je niet blij bent met het eindresultaat. Eerlijkheid loont en je kapper kan er op deze manier voor zorgen dat je wel  tevreden bent. Het kan gebeuren dat je in de stoel voor de spiegel heel blij bent maar de dagen daarna wanneer je zelf met je nieuwe coupe aan de slag moet helemaal niet meer blij bent. Schroom dan niet je kapper te bellen om dit te vertellen, een goede kapper zal zo spoedig mogelijk tijd vrij maken om naar je probleem te luisteren en dit op te lossen.

Heb je alles wat hier boven beschreven staat geprobeerd? En ben je nog steeds niet blij met je kapper? Dan kun je het beste op zoek gaan naar een andere kapper die je wel blij kan maken. In de meeste gevallen is dit echt niet nodig maar helaas staan nog niet alle kappers open voor kritiek.