Grace hopte van kapper naar kapper om een oplossing te vinden voor haar haar en belandde van de regen in de drup

Ronald PronknieuwsLeave a Comment

Vorige week kwam Grace bij ons met de vraag: “weten jullie wat ik nog met deze haarkleur aankan?” Zichtbaar was dat er grote delen flink donker waren. Daarboven zaten highlights, die oranje en geel waren en er waren verschillende harde balken zichtbaar in de kleur. Het geheel zag er, om het voorzichtig te zeggen, onverzorgd uit. Grace had al bij verschillende salons geprobeerd om de kleur beter te krijgen, maar elke keer was het resultaat weer niet wat ze hoopte en werden haar kleurproblemen alleen maar groter. Ze zei: “Ik ben nu zover dat ik denk kleur alles maar donker. Ik weet het echt niet meer. Dit ziet er niet uit!”.

“Duidelijk ben ik in een salon geweest waar passie voor t vak heerst! 

Ik heb meerdere mensen hierover gesproken en het gevoel dat jullie mij hebben gegeven, is alsof ik niet zomaar bij een kapper ben geweest. Een kapper wordt veelal geassocieerd met mensen die je haar knippen, stylen en/of kleuren. 
Nee… jullie zijn voor mij haardokters! En zo zou ik jullie promoten. “

Het kleuradviesgesprek

We hebben Grace uitgenodigd voor een kleuradviesgesprek om een plan te maken. Ze vroeg: “Ik heb al een kappersafspraak staan voor het knippen bij een salon bij mij in de buurt. Kan ik die gewoon laten staan?”. “Ja hoor”, antwoorden wij, “dat kan gewoon.” Een dag later kreeg ik een hele paniekerige whatsapp van Grace: “Ik kan wel huilen! Kijk eens, wat vind jij hiervan? De kapper hier heeft mij geknipt, maar dit klopt toch niet?”. Dus ik vroeg haar te wachten om het eerst even te bespreken met het team. Ik liet haar foto’s en de video zien aan onze TopStylist Yuri. Hij schrok en wees naar de coupe en zei direct: “dit deel is precies de verkeerde kant op geknipt.” Ik vroeg Yuri of hij het nog kon corrigeren. “Dat moet wel lukken.”, knikte hij. 

Dus we vertelden Grace dat wij het wel wilden corrigeren voor haar, maar uiteraard was ons advies om eerst te proberen om er met de andere salon uit te komen. “Nee, dat wil ik niet meer!”,  antwoordde ze resoluut, “Ik kom morgen bij jullie om het opnieuw te laten knippen!”.  Eenmaal bij ons op de stoel schrok Yuri zelfs nog meer, want het kapsel zat vol met fouten. Ondertussen leefden de andere klanten die in de salon waren met haar mee. Ze was zichtbaar ongelukkig. Maar al vrij snel werd ze rustiger, omdat ze zag hoe Yuri het wist te verbeteren. Toch bleef het best nog even spannend. Een normale knipbeurt duurt bij ons 45 minuten, maar Yuri had 1,5 uur nodig om haar verknipte coupe te corrigeren. Helaas moest het wel wat korter, maar Grace vond korter maar dan wel mooi beter dan langer en lelijk. 

Dit was geen makkelijke klus voor Yuri, maar na dit ‘gevecht’ van 1,5 uur hadden we wel weer een hele blije Grace in de salon: “Oh het is nu zoveel mooier! Ik ben hier echt zo blij mee, ik kijk nu al uit naar onze kleurafspraak!” En ik heb natuurlijk een paar foto’s gemaakt van deze hele blije Grace. Die avond stuurde ze ons nog een whatsapp bericht: ‘IK GA NOOIT MEER BIJ JULLIE WEG!” 

Een paar dagen later kwam Grace voor de kleurafspraak. Mila is begonnen met een uitgebreid kleuradviesgesprek. In zo’n gesprek onderzoeken we wat een klant thuis doet qua styling en verzorging en wat de haarkwaliteit en de wens van de klant is. 

Een uitdagende kleurklus

Mila stelde met een kleurplan voor om eerst een nieuwe balayage zetten in combinatie met lowlights en highlights, om alles meer in balans te brengen. En om diverse overgangen of zachter te maken of helemaal weg te halen. Verder is besproken om flink aan de haarkwaliteit te gaan werken. Dus we hebben olaplex gebruikt bij het ontkleuren en er is een effectief plan gemaakt met welke producten Grace thuis zelf haar haar kan verzorgen. Over 3 weken komt Grace bij ons terug voor een extra herstelbehandeling voor het haar en dan kunnen we ook even checken hoe goed de kleur zich over een langere tijd houdt. Onze missie is 365 dagen blij met je haar, dus we willen ook kijken hoe een kleur er na 1 of 2 maanden uitziet. Even bijwerken met een toner of een kleurconditioner op maat kan bijvoorbeeld een tussentijdse oplossing zijn. 

Het resultaat

Na een flink aantal uren kleuren, kon Grace eindelijk het eindresultaat zien. En opnieuw was ze ontzettend blij. Dit is wat ze er zelf over geschreven heeft:

“Ooooh auw wat een verschil!!!

Jongens jullie zullen als geen ander begrijpen dat ‘haar’ zo veel doet met een mens.  Natuurlijk zijn we dat onzichtbare wezen die in of rond ons lichaam zweeft maar veel van t karakter zit ook in je uiterlijk. 
M’n haar, hoe goed of slecht het er ook uitzag, het betekende veel voor me. Ik stak het op of gooide het los, liet mezelf ermee zien of verstopte me erachter en toen het niet meer zat en was wat ik wilde… geloof me, ik had even het gevoel dat ik noodgedwongen een ander was geworden of moest zijn. 
Jullie hebben me geholpen! En oprecht meen ik, kan je geloven dat je nu deel bent van een nieuw hoofdstuk! Haha
Elke situatie moeten we proberen lessen uit te halen en Thank God…
jullie hebben geholpen mijn nachtmerrie een goed eind te geven!!! 
🥳🥳🥳🥳🥳”

Zit jij ook met een haarprobleem? App, mail of bel ons. Wij staan voor je klaar met een gratis adviesgesprek. Wij boeken 15 minuten in onze agenda voor jou vrij, geheel kosteloos en vrijblijvend en zullen goed luisteren naar jouw haarwensen en -problemen. Als we je goed begrijpen, krijg je van ons een advies hoe je jouw haar weer helemaal top kunt krijgen. Zodat ook jij 365 dagen per jaar blij kunt zijn met je haar!

|||ALWAYS HAPPY HAIRDAYS WITH JITTY’S|||

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.