Team Jitty’s op training

In November heeft team Jitty’s niet stil gezeten. Het is volop getraind. Educatie is een belangrijk onderdeel binnen Jitty’s Hair and Make-up. Als bedrijf proberen we niet alleen steeds weer een betere kwaliteit te leveren, maar we houden zo ook ons team gemotiveerd. Want we zorgen dat onze kappers uitgedaagd blijven worden, zowel creatief als technisch. En ook door wat wij onze klanten willen bieden, kappers die met passie hun vak uitvoeren.

Een vol programma

Top stylist Jennifer en Master stylist Yulia zijn samen naar een training geweest van Kinki Kappers, waar ze beide creatief werden uitgedaagd en een spetterende kleur hebben gemaakt.  Onze junior stylist Sam is naar een brand-essential-raining geweest van Kérastase. Hij weet nu veel meer over alle Kérastase producten die in de salon staan. Onze junior stylist Julia is naar een kleurtraining geweest van niemand minder dan Berni Ottjes, ambassadeur kapper voor L’Oréal. Ook zijn we met het gehele team op teamtraining geweest bij Patrick van Beek. We hebben tijdens deze dag onderzocht waar onze inspiratie vandaan komt en hoe we vanuit die gedachte onze klanten nog een betere ervaring kunnen geven.

Kinki training

De ochtend werd geopend met een demonstratie door de beste educators van Kinki op modellen. Paars, blauw, groen, roze en grijs haar. Niks was te gek en alles kon. De kappers lieten zien hoe ze de kleuren hadden ingezet en lieten hele grafische coupes zien. Dit was voor alle kappers die de training volgden erg inspirerend. Na de lunch mochten de kappers zelf aan de slag en de focus op of knippen of kleur leggen. Zowel Jennifer als Yulia kozen voor kleur. Jennifer ging voor een roze verrassing in het haar en Yulia voor een intense paarse aanzet met pastel paarse punten. De dames waren na deze dag enorm geïnspireerd en Jennifer heeft dit gelijk toe kunnen passen in de salon.

Creatief denken van Mark Melief

img_7717Creatief directeur van Kinki, Mark Melief, heeft speciaal voor team Jitty’s een privé seminaar georganiseerd. We hebben dit als een soort ruilhandel aangepakt. Hij leert ons wat en wij gaan een training verzorgen voor enkele mensen van Kinki. Professionals die elkaar helpen, ondanks dat ze wellicht concurrent van elkaar zijn. Dat is zo mooi aan de kappersbranche. Ronald en Jitty kennen Mark al jaren en juist vanwege het goede contact kon deze samenwerking tot stand komen. En wauw, we waren verbluft! Mark en zijn trainer Tamara hadden een boeiende training voor ons voorbereid. Tamara had een grafisch kapsel met veel kleur en harde lijnen gemaakt en legde uit hoe dit gemaakt wordt. Mark heeft ons laten zien hoe het creatieve brein werkt. Zo moest ons team onder tijdsdruk en zonder na te denken knippen op een oefenhoofd. Aangezien wij als kappers doorgaans technisch en verantwoord bezig zijn, heeft Mark ons uitgelegd hoe belangrijk het is om soms alles los te laten en je gevoel en expressie volledig tot uiting te brengen. Waar Mark het had over loslaten omwille van de creativiteit, liet Tamara zien hoe doordacht en technisch werken juist ook heel creatief kan zijn. Deze twee uitersten, samengebracht in een ultieme training, was een hoogtepunt in ons trainingsschema dit jaar. Mark en Tamara bedankt!

 

Berni Ottjes

_mg_0106De ochtend bestond uit een demo met live modellen, waar Berni en zijn assistente de nieuwste technieken op lieten zien. Het leuke aan live modellen is dat we -na anderhalf uur- direct een resultaat konden zien. Vaak zijn bij trainingen modellen van te voren al gekleurd en dan heb je de inzet techniek toch gemist. Julia was heel erg onder de indruk van de technieken en de manier van werken van Berni. Hij maakt vrouwelijk, sterk, romantisch en feministisch haar.  Hele zachte kleuren, zachte lijnen en gezond haar. Hij demonstreerde drie modellen.

Ook hebben we het over de kleurtrends gehad voor het komende seizoen. De koele trend heeft een tijd geduurd, maar het einde is stiekem toch in zicht. We gaan deze winter weer warme tinten zien. Rose, goud, koper, licht koper en parelmoer. De rosé gold trend is een hele brede trend, afkomstig uit Parijs, waar veel variaties op gemaakt kunnen worden. Hier ging Julia in de middag mee verder op haar meegebrachte model. Ze leerde een nieuwe balayage techniek die een stuk softer is en ook gelijk aansluit bij de trend. Hier rechts zie je het resultaat van Julia wat ze gemaakt heeft op de training bij Berni.

Brainstormsessie met Patrick van Beek op de L’Oreal Academie

img_7768L’Oreal Professionnel is al jaren een trouwe educatiepartner voor Jitty’s Hair and Make-up. De laatste jaren hadden we bij Jitty’s het idee dat we qua kennis wat verzadigd raakten, terwijl we aan de andere kant wel de ambitie hebben om nog verder door te groeien. Dit dilemma hebben Ronald en Jitty voorgelegd aan de educatiemanager van L’Oreal, Patrick van Beek. Zij kennen Patrick al jaren en werken altijd graag met hem samen. Patrick was ook met Ronald en Jitty in Dubai voor het L’Oreal Business Forum.

Patrick kwam met een geweldig idee: “Laten we een volle dag als team een brainstormsessie houden met als twee vragen: waar staat Jitty’s nu en waar willen we heen?” We hebben dit plan direct toegejuicht. Deze vragen houden ons als bedrijfsleiders continu bezig en we vragen ook regelmatig om input van onze teamleden. Maar specifiek op het gebied kleur hadden we dit nog nooit gedaan. We waren onmiddellijk benieuwd naar de visie en inbreng van ons hele team. En met een externe en zeer ervaren trainer zou dit ongetwijfeld mooie, nuttige inzichten kunnen geven. Patrick geeft inmiddels geen training meer. Hij stuurt tegenwoordig trainers aan. Voor Jitty’s, als trouwe klant van de academie, heeft hij een uitzondering gemaakt. Team Jitty’s had eerder al een training gehad van Patrick, een jaar of zes terug, wat erg goed bevallen is. We keken dus enorm uit naar deze exclusieve en onverwachte training.

img_7740Patrick heeft ons hele team volgens plan uitgedaagd om te kijken naar waar wij nu staan als zaak en waar we naartoe willen. Nieuwe inzichten zijn inderdaad gekomen. Zo zijn we ons bewuster van de rollen in ons team, de onderlinge verschillen, maar ook overeenkomsten. Patrick heeft daarbij praktische tips gegeven, bijvoorbeeld hoe wij als team meer samen kunnen werken. Zoals op het gebied van trends spotten en deze doorvoeren in de zaak. Zo gaan wij voortaan met een fysiek moodboard werken. Wij werkten al met moodboards via ons Pinterest account en daar gaan we ook gewoon mee door. Maar een fysiek moodboard in de winkel is nog directer en effectiever. En er komt nog meer. Zo zijn Yulia, Jitty en Ronald bezig om een collectie samen te stellen, die gefotografeerd gaat worden het aankomend jaar. En er komen vervolgtrainingen op de academie van L’Oréal, om te stimuleren dat het creatieve groeiproces steeds meer een teamproces gaat worden.

2017 wordt een fantastisch jaar voor Jitty’s Hair and Make-up

Wat heel inspirerend is om te zien, is dat het team de laatste maanden erg naar elkaar toegegroeid is. Deze trainingen hebben hier zeker aan bijgedragen. In 2017 willen we ons verder ontwikkelen, zodat wij onze klanten nog beter kunnen helpen, als gemotiveerd, geïnspireerd, saamhorig, zelfbewust, aanvullend en goed getraind team.

Opmerkingen voor dit bericht zijn gesloten.